Haldex Gen5 Tuning
Vanaf heden is de software van road rage performance is beschikbaar voor alle Quattro- en 4Motion MQB-voertuigen die tussen 2014 en 2024 zijn geproduceerd met het onderdeelnummer 0CQ 907 554 (X) hier bij VAG Performance Chip.
Audi RS3 8V en TTRS 8S nu beschikbaar (met alle verbeteringen behalve de vermogensverdeling, aangezien deze modellen al een 50-50-verdeling hebben)
In de standaarduitvoering stuurt de Haldex-unit van de 5e generatie bij acceleratie slechts 30% van het vermogen naar de achterwielen, hoewel hij wel de mogelijkheid heeft om tot 50% te sturen. Dit wordt alleen bereikt in bepaalde situaties, zoals bij wielspin, en in de meeste gevallen blijft de auto een vermogensverdeling van 70/30 tussen voor- en achterwielen behouden.
Onze software maakt een bijna perfecte 50-50 vermogensverdeling tussen de voor- en achterwielen mogelijk tijdens het accelereren, wat wonderen doet voor de algehele prestaties in alle vormen van rijden.
Dit wordt allemaal bereikt terwijl de fabriekstoleranties binnen het Haldex-systeem veilig worden gehouden. Voertuigen met motorsoftware profiteren nog meer: hoe hoger het vermogen, hoe prominenter het vermogen op de vooras is. Dit kan leiden tot mogelijk verlies van tractie, vooral tijdens het wegrijden.
We hebben uitgebreide tests uitgevoerd in alle rijomstandigheden op de weg en in de motorsport. Tijdens dragraces constateerden we een gemiddelde verbetering van 0,08/0,10 seconden bij het wegrijden over een afstand van 20 meter, afhankelijk van de omstandigheden. Op het circuit bleken auto’s veel beter in balans te zijn tijdens het nemen van bochten en het uitkomen van bochten bij hoge snelheid. We hebben zelfs toepassingen gevonden voor koude weersomstandigheden, waarbij het systeem enorm helpt bij het rijden op ijs en sneeuw!
Neem vandaag nog contact op met ons voor het maken van een afspraak.
De ultime verbetering Haldex Gen5
- 50-50 vermogensverdeling bij acceleratie voor een sportievere rijervaring + tractie
- Verbeterde reactietijden voor een snellere koppeloverdracht
- Koppelverdeling is niet beperkt bij hogere snelheden
- Ontwikkeld binnen de fabriekstoleranties van het Haldex-systeem en gebouwd voor dagelijks gebruik en gebruik op het circuit
- Nieuwe launch control-strategie voor snellere starttijden
Audi
- S3 Quattro 8V (2014-2019)
- A3 Quattro 8V (2015-2020)
- Q3 Quattro (2019-2022)
- TT/TTS Quattro MK3 (2015-2023)
- RS3 8V (2015-2020)
- TTRS 8S (2016-2024)
Volkswagen
- Golf MK7 R (2014-2019)
- Golf Alltrack (2017-2022)
- T-Roc (2018-2022)
- Tiguan (2014-2022)
- Passat B8 (2015-2022)
- Arteon (2017-2020)
Skoda
- Octavia 4×4 (2013-2020)
- Superb 4×4 (2015-2020)
- Kodiac 4×4 (2017-2020)
- Karoc 4×4 (2017-2020)
SEAT
- Leon 4Drive (2013-2020)
- Ateca 4Drive (2018-2020)
- Terraco 4Drive (2018-2020)


Standaard vermogensverdeling Voor – Achter
RRP Haldex Tune
Standaard MK7R/8V S3 (Krukas Pk)
Na RRP Haldex tune

NEEM CONTACT
MET ONS OP
Heeft u interesse of vragen? Neem dan contact met ons op, wij zijn op verschillende manieren bereikbaar.